Η υγεία του στόματός μας εξαρτάται, εκτός από το σωστό βούρτσισμα, από τις διατροφικές μας συνήθειες, οι οποίες εγκαθίστανται πολύ νωρίς στη ζωή μας. Έτσι, υιοθετώντας ένα υγιεινό διαιτολόγιο από την παιδική ηλικία, μπορούμε να αποφύγουμε πολλά οδοντιατρικά προβλήματα και να έχουμε γερά δόντια για όλη μας τη ζωή.

Οι πιο συχνές παθήσεις που παρουσιάζονται στο στόμα είναι η ουλίτιδα και η τερηδόνα. Η ουλίτιδα είναι φλεγμονή των ούλων, και εκδηλώνεται με οίδημα και αιμορραγικότητα σε αυτά, ενώ η τερηδόνα είναι διάβρωση της αδαμαντίνης και εκδηλώνεται με αλλαγή του χρώματος και της υφής του δοντιού.

Η οδοντική πλάκα είναι η αιτία των παθήσεων αυτών. Πρόκειται για ένα μικροφίλμ από βακτηρίδια του στόματος, οι εκκρίσεις των οποίων μειώνουν το φυσιολογικό pHτου στόματος και δημιουργούν τη φλεγμονή των ούλων και τη διάβρωση των δοντιών.

Τροφές πλούσιες σε σάκχαρα (γλυκά,μπισκότα, κέικ, καραμέλες,αναψυκτικά, ζαχαρούχα ροφήματα όπως καφές, τσάι, χυμοί με ζάχαρη, κ.α.) αποτελούν κύρια τροφή για τα βακτηρίδια της οδοντικής πλάκας, αυτά πολλαπλασιάζονται παράγοντας οξέα που επιτίθενται στην αδαμαντίνη του δοντιού, προκαλώντας τερηδόνα. Η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων ζάχαρης πολλές φορές μέσα στην ημέρα είναι πολύ πιο βλαβερή για το στόμα μας σε σχέση με την κατανάλωση της ίδιας ποσότητας μία φορά.

Τροφές όπως το τυρί, το γάλα, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα και τα λαχανικά, το κοτόπουλο και το κόκκινο κρέας είναι σύμμαχοί μας στη διατήρηση της υγείας του στόματός μας. Το τυρί και το γάλα αυξάνουν την παραγωγή σάλιου, του φυσικού καθαριστικού της στοματικής κοιλότητας, ενώ περιέχουν φώσφορο, ασβέστιο και βιταμίνη D, τα οποία βοηθούν στην ενδυνάμωση της αδαμαντίνης και του οστού των γνάθων (πρόληψη περιοδοντικής νόσου). Τα φρούτα και τα λαχανικά μας προσφέρουν βιταμίνες (βιταμίνη D, B12), και αμινοξέα, στοιχεία που συντελούν στη μείωση της οδοντικής πλάκας, καθώς και νερό που εξουδετερώνει τα οξέα του στόματος και αυξάνει την παραγωγή σάλιου. Το κοτόπουλο και το κόκκινο κρέας είναι πλούσιες πηγές πρωτεινών, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη σωστή δομή των ούλων και των οστών των γνάθων.

Η κατανάλωση των τροφών και ροφημάτων πλούσιων σε ζάχαρα εφόσον γίνεται σε μικρή συχνότητα και ποσότητα, δεν αποτελεί απειλή για την υγεία των δοντιών μας, ενώ η αντικατάσταση της λευκής επεξεργασμένης ζάχαρης από καστανή ή γλυκαντικές ουσίες βοηθάει σε ένα μεγάλο βαθμό.

 

Η ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με το καθημερινό και σωστό βούρτσισμα μας χαρίζουν υγεία στο στόμα και λαμπερά χαμόγελα!!!!!!!!